måndag 9 april 2012

En koling i kuling, däckad på däck

Idag skulle sotet på däcket bort, men med vilka medikamenter då?
Jag försökte alla burkar i min kemiska låda, utom aceton, och inget fungerade riktigt bra.
Minst dåligt gick det med Jif och LeFant "cleaner" och en dj-a massa gnoende med rotborsten.
Efter fem ansatser så fick det duga, men än syns spåren i gelcoten.

Eftersom det var hårda vindar tänkte jag mig en varm ruff att gå ner i. Det blev en bra provkörning av nyinstallerade dieselvärmaren, som gick i 20 min för att sen tvärstänga. Upprepade försök gav samma resultat och i panelen hade jag felkod 13, överhettad flamvakt. Det fick jag klart tillbaka hemma, när jag googlat på den.
Ett överslag ger att luftkanalerna inte är för långa, inte heller med hänsyn till antalet böjar.
I vlket fall ska jag vid nästa besök göra ett försök med att frilägga största röret och se om det ger pos verkan.
Värmaren var redan avbockad som klar - ett steg back, igen!

I morgon väntar kulingvindar i kusttrakterna här, kanske tom styv kuling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar