onsdag 3 april 2013

Nuläget

Inget vatten vid sjösättningsbryggan, nästan, och det som finns är i fast form, dvs is!
I båthusbädden råder tjäle och det ger ett torrt hus.
Allt är högtryckets förtjänst!

Med värmekamin och morakniv fick jag till den håla jag behövde under kölen.
Efter slipning, spackling och ny slipning igen, så kunde jag idag lägga det första förtunnade epoxilagret över den ytliga kölskadan. Om ytterligare 5-6 lager epoxi är det klart och då har jag 1½ -2 tim för att lägga första bottenfärgslagret.

I går upptäckte jag latenta fel i små ting. Av två pannlampor gick ingen, inte ens med nya batterier. Batteriladdaren för småbatterier hade lagt av. Blixten till min systemkamera Nikon hade lagt av och delar lossnat. När jag mätte med min AVO-meter så ställde jag den fel i en mätning och så var det slutmätt.

I vlket fall så är solen sommarvarm och idag hörde jag tranorna flyga förbi under en kaffepaus i båthuset! Vem som hade kaffepaus, tranorna eller jag, det får ni klura ut själva!

På tal om annat.
Nu har Reeds Nautic Almanac kommit, som paket att avhämtas i en kiosk.
Förr kom posten med posten och man kunde hämta paketen mm på posten.
Idag får man fara runt och leta upp den ena lilla butiken efter den andra, beroende på vilket bolag som kört paketet och med vilken liten bod som dom har avtal denna månad för mottag och utlämning av paket.
Snubblande nära att dom kommer dom små orden, som börjar "visst var de........örr", men jag ska inget säga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar