lördag 23 februari 2013

Köpläge i pund o euro

Precis som en kommentar nedan säger, så är det verkligen köpläge nu i valutorna pund och euro. Även med sämre växlingskurs har jag kommit fram till att det har varit värt att ta risken av ett köp från annat land.
Ett köp av alla har inte motsvarat förväntan och returnerats, men med pengarna återbetalda så kallar jag även det ett lyckat köp!

Här kommer ett par länkar till leverantörer jag använt framgångsrikt flera gånger.

Elektronik och Navionics sjökort, även uppdateringar jgtech
Papperskort och Reeds Nautic Almanac mm Imray
Sjökort och pilotböcker för Skottland mm Clyde Cruising Club
Alla dom prylar jag inte hittar nån annanstans SVB

För vårt land är det inte ovanligt att vi får bära ett extra detaljistpåslag mot vad som gäller i andra EU-länder, varför vet jag ej! När jag lagt köp till ovanstående länkar är det vanligen till 60% av vårt eget marknads pris. Obs, alltid inklusive moms, som i och för sig kan variera beroende på land.

Sen måste jag väl säga att jag gärna gynnar lokala hemmaleverantörerna med ett "first refusal" i varje köp. Det är ju ändå dom som tar hand om mig i den akuta situationen när den kommer, för det gör den alltid, igen och igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar