söndag 10 mars 2013

Nyis i båthuset och andra förvårtecken

Vintern klamrar sig fast med flera minusgrader så här långt in i mars månad. Inte inbjuder det till jobb med båten då temperaturen i båthuset är -5C med yttertemp -8C. Det blir så med is i grusbädden!

Fast vårkänning har jag lika fullt. Det kommer alltid med båtmässan, fast den är inte som förr.
Svåra tider kan avläsas i de breda gångarna mellan utställarna, extra torg gapande som tomma ytor och glest med besökare. Det ger fördelen av sugna säljare och tillgängliga informatörer.

Ett köp blir det, en hand VHF ICOM till mässpris med distressknapp och inbyggd GPS. Fortsatt letar jag efter ett larm som omfattar mms-kamera och aukustisk signal, gärna med blixtljus, allt i skyddsklass IP68. Hittills har jag alternativen antingen mms-kamera eller aukustiskt. Allt måste kosta mindre än 5000,- , helst bara 2000,- eller så. Tacksam för tips.

Transportstyrelsen har fått mina frågor i föregående blogginlägg om att ligga bi, och än väntar jag på svar med spänning. Det finns säkert bloggläsare som kan ge sin syn på saken?!

I veckan förväntade sig Promarina svar ang Arkö hamnplatsen. Det blev tack men nej tack i år, jag ber att få återkomma!
I veckan ville även Ystad ha svar på den där erbjudna hamnplatsen. Efter ett par dagars betänketid  så blev svaret, ja tack den vill vi ha!
Fortfarande så är andra alternativ öppna. Vi lärde oss ifjor tex att det går att vända om, om man ser skäl för det, så det skulle vi kunna göra igen, kanske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar