torsdag 28 juli 2011

Sörviken Fifång - Oxelösund

Alla vägar bär till Rom, ok så må det vara.
Men alla sjövägar bär till Oxelösund, och jag blir virrig över vilken jag ska välja!!!

Norr om Oxelösund så var jag tvungen att sakta ner och försöka få sjökorten att gripa i varandra, dvs hitta den överlapp som alltid är och med mål att få en överblick. Jag visste precis var vi var, men vart i tusan skulle vi vidare. Vi ville ju inte hamna i Nyköping.
Lösning, gå ut i stora inseglingsleden till stålverket. Inte den mest idylliska inseglingen men en säker och så kom vi rätt.

Dagen bjöd på sol och fin segling mestadels och en vääääldig massa båtar som skulle kors o tvärs.
SMHIs prognos 7 - 11 m/sek med varning för åskbyar o regn realiserades inte heller idag.
Kanske i morgon, som är vår sista sträcka på semesterseglingen.

Hamnvakterna tog emot i Badhusviken, tror jag det heter, på bästa sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar