torsdag 4 augusti 2011

Reinvestering pågår

Höst och vinterarbetet uppstartat!
I den goda förhoppningen att jag ska hinna få in en ny värmare inför de sista seglingsturerna.
Efter mycket funderande så blev det en ny Eberspächer luftvärmare, mao lika det som sitter. Fast de nya lär vara mycket bättre vad gäller mindre ljud och bättre reglermöjligheter av värmeeffekten. Hjertmans fick förtroendet pga bästa pris. Modell D4 med digital kontrollenhet, som sägs ge felkod om så erfordras.

Nytt vindinstrument, ST60+, köper jag från England, pga betydligt bättre priser där på elektronik. Den låga pundkursen hjälper naturligtvis till. Hur vet man att en kurs är låg, förresten?

Min folding propeller,18x13 30 mm axel 9000,-, har legat till försäljning hos Karlsro Marin sen i våras, men eftersom jag inget hört så lär den säkert ligga kvar. I sommar har jag kört med fast 16x15, som ger dåligt grepp i vattnet. Min tanke är att gå upp till en 17x14 fast inför nästa säsong. den stora diametern 18 gick för nära skrovet med pulsationer in i skrovet som följd.
En motorservice med div justeringar ska det också bli.

Fast visst vill jag ha ännu ett par turer i skärgården hemmavid !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar