måndag 17 september 2012

Längeseglare på kortbesök o annat

I går hade vi glädjen att ha besök av och få lyssna på längeseglarnas berättelse om årets säsong i Medelhavets västra delar. Huvudkurs O. Seglingar som slutat i vinterhamn på södra Sicilien. Läs själv om deras odyssé på Alactrity. Ev måste man var inbjuden till sidan?! Imponerande och intressant!

I går upptäckte jag också att mitt paket till Ramnav, Raymarine service, inte hämtats ut från Bussgods i Göteborg. Efter ett samtal med repr för Ramnav så insåg jag att avhämtning från Bussgods  inte är en del av Ramnavs logistik och service-tankar. Däremot så kunde Bussgods med god flexibilitet i efterhand sälja till utleveransinsats och så hoppas jag att paketet ska komma i rätta händer för en utvärdering eller åtgärd.

Idag fortsätter arbetet med att få färdig årets seglarrapport med bilder. Det är ett pyssel utan like att välja bort de bilder som inte ska med. Någon filosof lärde mig häromåret via sin bok, att det är inte att lära som är arbetet, det är att lära av, glömma det som visade sig vara ointressant. Det är ungefär samma sak med att välja foton. Alla är ju så bra och intressanta eller är dom inte det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar