Vad kan det betyda?
Jo då servicefirman bytt batteriet och utförde täthetsprov som sista prov, då löste EPIRBen ut och larmet gick till MRCC/JRCC via flygets frekvens. Då dom ringde räddningscentralen hade larmet redan gått dit.
Reparationen kostar därmed lika mycket som en ny inköpt i England, men vem vill ha en vattendränkt säkerhetspryl?
Alternativt kan jag köpa en ny i Sverige från servicefirman eller betala för serviceinsatsen och köpa en ny från England, totalsumman blir densamma!
Nu har jag samma erfarenhet av såväl livflotte som EPIRB - de är tveksamt lönsamt att packa om eller ta servicekostnaden vart tredje eller vart femte år.
Framöver så kommer jag tillämpa - köp - överutnyttja ett par extra år - släng och köp nytt!
Fast samtidigt måste jag påminna mig själv om att såväl danbouy:en som nu EPRIB:en har felfungerat vid test efter endast 4 år och fått skrotas??!!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar