måndag 19 mars 2012

WiFi repeatern in action !

Men utan någon säkerhet! Hur ska det gå?
Som vanligt så följer en manual med, men om man följer den så går det inte. Nej, det finns en variant som man får från leverantören på förfrågan. Den finns nog redan på hemsidan, fast visst skulle den följa med.

Det här inlägget är ett försök på att jag kan köra via Repeatern!

Nu har jag tom kunnat konstatera att signalen gick via Edimax-repeatern och ingen annan väg. Nästa steg blir att se om det faktiskt blir nån signalökning genom repeatern, för det var ju själva andemeningen med det hela. Men hur gör jag då?

Köra mot helt oskyddat nät känns inte bra! Jag undrar vad det är för anslutning jag körde på? Namn Connectionpoint.

Antenn för 9dBi + 6 m lågförlustkabel gav bättre signal in än den lilla antennen som sitter på repeatern. Skräp vore de annars eller hur!?

Nu har vi kört två parallellt, så då får det vara klart nu då.

I leverantörsinstruktionen så framgår det att det kan bli konflikt om man kör mot betal-WiFi station eftersom den känner två stationer med samma ID. Varför blir det så?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar