lördag 24 mars 2012

Vårstädning ombord

Det är alltid en stor tillfredsställelse att få ge mig in på avstädningen varje vår. Inte för att det är så himla kul, nej, det är det mest påtagliga beviset på att nu är båten, ska vara, sjöklar och i alla delar åtgärdad enl plan.
Dit kom jag igår, fast bara i en tredjedel av utrymmena ombord.
Mao så återstår ännu en del att göra.
- Nya slangen till spisen blev alldeles för lång med följd att den skaver mot på flera ställen.
- Ny packning i ankarspelet?
- Inst ny TV antenn m förstärkare. Detta törs jag knappt skriva mtp det TV förbud som rådde förr ombord. Jag förklarar mig med att det ska vara till väderrapportsök!
- WiFi installeras efter sjösättningen
- Kutterstagsrulle likaså
Där tog visst listan slut, inte så lång ändå!

Nu ska jag sadla cykeln o ta mig tvärs genom stan till båtuppläggningen i Herstaberg - nya tider, precis som förr i tiden, vad gäller förflyttningen, alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar