onsdag 15 augusti 2012

15/8 Karlskrona - Sandhamn

Det blev sen start idag!
Sennatten stördes av min matförgiftning, och efter det så sov jag till lunch, då jag åt min frukost. Därefter kastade vi direkt loss och gick den inre leden norr om Senoren osv. Fast det var allt fortfarande lite darrigt i knävecken och extrahög puls.

Väl i Kalmarsund mötte vi upp till 9 m/s emot och en otäckt krabb sjö.
Min redan ansträngda ork ville inte vara med om det. Det goda i detta var att vi kom in i Sandhamn. En liten pittoresk fd fiskehamn, som drivs sen ett par år av expansiva krafter med nysatsningar i planerna.
Ett besök rekommenderas!

Nu går vi inte ut i sundet förrän vinden har vänt till vår fördel. Det får vara nog med motorerandet nu! Kanske?!

1 kommentar:

  1. Sandhamn är riktigt fint, särskilt på insidan av den inre bryggan.
    Därefter kan jag rekomendera Mörbylånga, en fin hamn, gott om plats i hamnbassängen för nedtagn ing av segel mm,en jättefin serviceanläggning och en bra konsumbutik. Mycket bra hamn.
    mvh/ Jan-Åke

    SvaraRadera