måndag 20 maj 2013

20/5 Lickershamn - Visby

Prognosen sa 4 - 8 m/s från O och sol med risk för dimbankar. Inga dimbankar såg jag, mer än möjligen på håll. Vinden var byig men då sträckan var kort hit, så gjorde det inget om det inte gick med så hög fart idag.

Första rundturen till fots har jag nu klarat av här i Visby. Några vilsna turister syns flanera och hantverkarna försöker bli klara med sina byggjobb. Många serveringställen har ännu inte öppnat, till min förvåning.

Ostvinden har nu svängt över till NNW och med den kom då kalla luften från sjön in. Det gäller att söka lä, där blir det gassigt.
Årets första Dajm-glass köpte jag idag.

Lickershamn lägger jag i högen favoritställen, och även Visby!

2 kommentarer:

  1. Följer noga dina förehavande. Härligt har du det!
    //jå

    SvaraRadera
  2. Jodå, jag njuter mina stunder !
    Idag har jag tom rakat mig för första gången sen jag kastade loss i Lindö! Kändes mer som jag då.

    SvaraRadera