fredag 13 januari 2012

Planer o restlistor

Dagarna rullar i en väldig fart och kung Bore har ännu inte fått grepp om landet. Det har däremot vindgudarna som sänder den ena extrem-vinden efter den andra!
Hur kommer sommaren att bli - lika vindrik ?
Minsta segelytan vi kan prestera är stormfock och 3 rev i storen, men då det behövs hoppas jag slippa vara ute.

Nu har vi lagt ut lite info om hur vi tänkt och satsar, så får vi se hur det faller ut för varje dag. Jag kan inte nog ofta säga det, både här och till oss själva i ett försök att hålla ödmjukheten vid liv inför de krafter vi ska möta liksom våra egna begränsningar.

Pilotböcker och översiktskort liksom e-kort Navionics är beställda för "lilla varvet". Det är en ren fröjd för mig att sitta och läsa i dom här trycksakerna och jag ser verkligen fram mot att få dom om nån vecka från England. Väl införstådd med att allt inte kommer till skarp användning.

Därmed över till den eviga åtgärdslistan.
Faktum är att jag är mätt på åtgärdslistor, i vart fall förarbeten. Nu vill jag bara iväg!
Kvar att fixa före avfärd är kuttersegelrulle, motorlyft för jollen samt en jollelyft. Allt är på gång. Gasolledningen ska äntligen bli utbytt.

Sen har vi då frågan om boendet hemma, där vi försöker landa på ett bra sätt, vilket vi inte ännu uppnått tyvärr. Kanske kan jag ge lite mer info om nån vecka i denna fråga?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar