måndag 7 juli 2014

8/7 Smygande inledning på avrustningen

Hur ska vi få plats!!??
Det mesta följer båten, allt som har koppling till båten blir kvar och ändå, hur ska vi komma in i lilla Opel Astra med alla väskor och sopsäckar med täcken osv?
Idag ska jag börja med att plocka igenom "mina" skåp, så det blir ordning och för att hitta det som ska bli kvar av dessa delar. Det är frågan om någon av de inköpta flyttlådorna kommer att få följa med, det blir inte plats till så fyrkantiga ting.
Stugletandet pågår, men inte med samma fokus. Min kapacitet räcker inte till och stugmarknaden är i stort sätt sovande nu så här mitt i säsong. Ändå blev det en tur på 12 mil igår för att ge underlag för att dra det diagonala strecket över noteringarna över 5 objekt. Vi måste bli mera selektiva med att lyfta fram objekt, annars får jag ändra körsträckan i försäkringen för bilen.
Regn i natt men fortfarande tämligen tryckande och mycket fukt kvar i luften. Prognoserna växlar, ett tag var det regn varje dag, sen bara sol, och så lite regn igen. Bara vi slipper regn på fredag oh lördag när vi ska konka alla grejor. Allra mest önskar vi stabila vindar med S i för Janne och Ditte när de ska ta sig från Ystad in i Mälaren med Aquila! De startar söndagen den 13 juli och det lär gå att fortsatt följa Aquila via AIS:en även under deras färder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar