tisdag 10 maj 2011

Ny propeller

Det ska bli ny propeller !
Jag hittade en beg på nätet 17x14 som ska komma per post. Om nu allt stämmer så kanske jag får på den i slutet veckan och kan gå ut igen, då dessutom med nyrep värmare.
En ny brännkammare kostar 60 % av nypris av ny värmare, så vi får hoppas att rengöring nya packningar o lite tur gör att den gamla motsvarar kraven.
Annars får det bli en ny!
Då lär jag få ligga kvar minst en vecka till.

Idag fick jag höra att jag varit för lite tuff vad gäller krav om foldingpropellern som gett vibrationer i skrovet, troligen pga att den går för nära, fast ändå enligt dom anvisningar som givits av leverantören. Jag borde skicka den för balanseringskontroll, sas det, och sen se vad det skulle leda till. Risk att jag står med mer kostnad och fortfarande samma problem. Det är nog bara att glömma och hoppas att jag hittar den båt som lämpar sig för min propeller.

Annonsidé:
3-bladig foldingpropeller med 4 säsonger på axeln, söker båt för långvarig relation.
Inga men från tidigare rotationer.
Gillar lugna vatten.
Vänstervriden.
Mina idealmått 18x13 30 1:10.
Söker välbyggt skrov med kraftfull motor.
Jolle inget hinder !
Har du axeln har jag propellernav med vingar !
Endast seriös skeppare, inga blindskär eller bränningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar