torsdag 16 februari 2012

13 hela veckor till avsegling

Och före avseglingen ska vi ha
- sålt en lägenhet
- fått reparerat nästa
- genomfört en flytt dit
- fixat allt med pappersflöde hemma
- sålt en Golf Variant årsm 2010 med nybilsgaranti kvar
- fixat försäkringskyddet under seglingen
- sjösatt
- fått dit kutterstagsrullen
- ny gasolledning från flaska till ruff

Ett stort bekymmer löste sig självt.
Det var mitt blomprojekt från 1984 som fick ett torrt avslut. Det handlade om den kaktuslika flatbladiga slingerväxt som jag "lånade" ett skott av från Jespers hus i Limfjorden 1984. Den hade där stora röda blommor, 1 dm i dameter. Envist har jag väntat på blomningen i alla dessa år. Inför flytten i dec i fjor lät jag vattennivån gå ner i den stora långvattningskrukan med behållare i botten, allt för långt ner. Växten slutade som stickiga torra pinnar på Returpunkten!

2 kommentarer:

  1. Det verkar som om det finns att göra även hos er, trist lösning på blomman...

    Tobias

    SvaraRadera
  2. Det blev ju en extra omgång köpa/sälja bostad än vad som var tänkt, tyvärr.
    Jag räddade ett litet grönt skott. Frågan är om ny 30 års väntetid startar på nytt skott för att få blomning? Det börjar kännas som gränsfall att få uppleva den blomsterglädjen, men uthållig vinner!

    SvaraRadera