fredag 16 mars 2012

Full gas

Nu äntligen ska det bli av, att Aquila får nytt rör för gasolen från ankarbox til spis. Det har stått på listan flera år nu. Med stämjärn och vinkelkap så kom jag åt de kritiska genomgångarna i skotten och kunde få loss röret från inplastningen. Mestadels ligger det i ett dragrör så det bör var lätt att byta, fast vad är lätt på en båt?

Botten målad med 5 lit färg.

WiFi repeatern kom häromdan och idag fick jag tid att packa upp. INte precis marinstandard på den burken, men det är ju inget säkerhetskritiskt heller, eller är det det om man ser till inladdning av väder?

Splitsa dubbelflätad lina, det har jag aldrig gjort tidigare. Frågan är om det är det jag har gjort nu?
 Efter noggran genomläsning av instruktionen och 4 försök så är jag ändå inte nöjd med resultatet. Jag tycker det blir för dåligt grepp för innertampen genom öglan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar