tisdag 10 april 2012

Vad är en försämringsförbättring?

Kulingvind och regn i prognos, som håller, fast vinden är mindre inne i skyddade hamnområdena.

Dags för värmartest. Jodå, värmaren går så fint när jag minskar rörlängden, som den gamla värmaren klarade av. Jag bygger om och eliminerar krökar. Värmaren vill helt enkelt inte gå med hela sträckningen ansluten. Jag måste tänka nytt! Undrar om alla HR352 har samma problem då dom byter till nya fina Airtronic?
En idé är att växla mellan motorrumsventilation och tilluft för värmaren, en rockad helt enkelt! Alternativt ta luften från ruffen, men då får jag in värmarljudet i bovolymen på ett annat sätt.

Provkörning blev det i rusktvädret av nya propellern, som tyvärr visade sig vara ett nr för stor, motorn varvar inte ut och går inte lätt på mellanvarvtal. Med lite tur så hittade jag en rätt(?) på blocket och får den i min hand den 21/4. Så nu har jag en helt ny propeller till salu 17 x15 30 mm axel kona 1:10 vänster. Passa på kom o köp!

Vad är en försämringsförbättring?
Jo det lärde mig schweizarna på 70-talet, fast dom kallade det för en Schlimmverbesserung. Tillståndet inträffar när jag avser göra en ändring för att förbättra, men utfallet, ja, du anar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar