fredag 25 maj 2012

24/5 Fäll masten !

Tusan också!
Lopolight levererad med express pga beställarstrul passar inte! Fästet måste göras om då lanternan fått en helt ny design på fastsättning och tätning. Upphissad man konstaterar detta.

Där står jag, med en service man som vill ha en rimlig summa för adekvat insats, och med en ny väldigt fin Lopolight för ett antal tusenlappar som säljaren kräver att jag ska ta, vilket är rimligt även det.

Inte fäller jag masten nu, men en ankarlanterna måste jag ha tag i, helst en som kan hänga i tex bommen och slår på automatiskt med skymningsfunktion.
Var köper jag denna pryl?
I Kalmar hittar jag den inte.
Har du tips i frågan, så hör av dig genast !!

Kalmar har denna helg båtmässa. Trevligt med extra liv och rörelse, men vem tror att man får extra bra stämning för köp av båtprylar genom att bestryka hela hamnområdet med hårdrocklåtar, den ena på den andra?

Med ovanstående i insatsen så bär det åter iväg i morgon mot troligen Kristianopel. En mysig hamn. Sen går vi in i Blekingska skärgården för att där hämta upp en prova på seglargast så småningom.

3 kommentarer:

  1. Ankerleuchte bei der SVB.de gefunden.
    Beställd med lev till Skåne-adress!

    SvaraRadera
  2. De skall enligt uppgift vara både snabba och säkra i sina leveranser så det kommer säkert gå bra!
    /Tobias

    SvaraRadera
  3. Hmm en fotgenlampa upphängd i ett fockfall borde räcka som ankarlanterna. Den andra är väl bara att stuva undan tills det blir mastnedtagning för service och tillsyn.
    Hårdroc... passar inte i något sammanhang.
    Kristianopel är något av ett paradis för oss. Vi har varit där många gånger. Till Jul varje år, åker vi dit och avnjuter värdshusets julbord. Ett härligt ställe. Det var tur att vi tog Kristianopel för Danskarna..
    God natt.

    SvaraRadera