onsdag 19 september 2012

Ny rapport på G o lite annat

Då har jag satt ihop årets "semesterseglings" berättelse, för det är väl jag bör kalla det. Även om inledningen var i alla delar en länge-seglings satsning, så slutade det ju ändock som en semestersegling.

Snart en månad sen vi kom hem, men än är tomheten påtaglig. Frågan: Jaha, vad gör vi nu då? hänger i luften, i oss och mellan oss.

Det är en enkel berättelse som bygger på bloggen med inlagda bilder. Jag är ju lat på resan vad gäller bilder. Det tar så lång tid, både att bereda men också att lägga upp i ett dåligt nät. Ofta kör jag ju över kortvåg och då är bilder uteslutna liksom möjligheten att se resultatet av det upplägg man gör. Det är blinda skott då.

Många bilder har det blivit och trots att jag krymp dom till c:a 500 x 300 så slutade totalvikten för dokumentet på runt 15 MB. Det blir till att hitta tålmodiga nedladdare när det blir så dags.

Inom ett par veckor så ska det hela gå att ta ner från Aquilas hemsida, det lovar jag.

Idag hämtade jag den omtätade skylight-luckan till förpiken hos glasmästaren. Nästa moment är att få dit de rostfria bultarna i Al-ramen. Ingen bra material-kombination, men det är vad som är standard på båten liksom på flertalet. Lite vaselin i gängorna kanske kan hjälpa , om det finns några kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar