onsdag 16 januari 2013

"Upp till"

Några exempel med "upp till", orden på modet.

1. Min influensa liknande förkylning satte sig upp till, i de övre luftvägarna med hals, huvudvärk o bröstont. Jag läser att årets influensa vaccin, som jag tagit, ger "upp till" 60% skydd.

2. Du som läst här  tidigare vet att jag har en dialog med Telia och Konsumentverket om bredbandsleveranser. Telia förbinder sig att leverera "upp till" 6 MBit enligt vårt avtal.

3. I veckan har det varit försvarskonferens i Sälen och då har man bland annat diskuterat det svenska försvarats kapacitet, som sägs vara "upp till" en vecka, åtminstone för vissa delar av Sverige.

4. Så här efter jul så kan vi gå på rea med "upp till" 50% rabatt.

5. Det kan vara "upp till" 3 månader till sjösättning i år



Nu undrar jag om jag drar rätt slutsats då jag tänker att

1. Jag blir bara 40% så sjuk, dvs från fötterna och upp till mellangärdet håller jag mig frisk pga influensavaccinet

2. Detta kan komma att inträffa nån gång under avtalets bindningstid på två år

3. Försvaret kan försvara delar av sig självt under den tiden

4. Gäller endast storlekarna 58 och större eller 34 och mindre, dock ej nyinkommet under året.

5. Utsagan med största sannolikhet av alla ovan, att inträffa.


"Upp till", orden på modet, orden som bär löften.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar