söndag 2 mars 2014

Båtmässan i Älvsjö

Då var det dags igen, med årets (v)årliga båtmässa! Eller ska vi kalla det konfektionsindustrins slutrea på fjorårets stil till normalpriser?!

Nu hade jag inte så många ting att söka efter, då ambitionerna har trappats ner och det mesta sitter på sin plats på båten och fungerar enligt önskemål. Det gjorde alltså inte så mycket att mässan även i år tar ett steg neråt, med ännu lite mindre yta och ännu färre utställare med relevanta prylar. Istället fyller mässorganisatören upp med annat tingel tangel, som enligt min mening inte har där att göra på en båtmässa.
Kanske ska jag tillägga att motorbåtar finns i massor, stora som små, men dom ligger liksom bortom min intressehorisont, just nu i alla fall.

För första gången åkte jag buss till mässan tillsammans med glada SXK:are i S:t Annakretsen och det blev dagens höjdpunkt med flera trevliga samtal och utbyte av skrönor.

Mitt enda ärende, att köpa en liten avlastare till linan för utbordarlyften, kvarstår olöst. Vad jag såg var Benn´s ensamma om att sälja avlastare och de hade bara "stora" doningar, såna som redan ligger i min överskottslåda. Sökandet fortsätter alltså.
Och så samlar jag information om inombordsmotorer i fall att! VP2003T från -87 har ju gått sina 3000 timmar, man vet aldrig, även om det borde betyda att den bara är halvsliten! Samma effekt 42 hk får jag för mellan 60 - 105 tusen kronor. Vem kan säga vad som skiljer, mer än färgen utanpå motorn?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar