tisdag 25 mars 2014

Utsegling i sol

I går var det så äntligen dags att komma loss från Herstaberg-bryggan. Starten skedde med 0.5 C i ruffen och 2.8 C i vattnet. Allt fungerade och Händelö-bron gick upp som planerat, kanske tom lite före utsatt tid, men jag var där och beredd.
Om än vinden var svag satte jag fullt ställ. Det blev ändå motorn som fick göra huvudjobbet under de 4.5 timmar det tog för att komma till Arkösund, i sol omgiven av en hel del sjöfågel.
Jag hade tur och fick lift med ett par killar som var i Arkö med sin servicebil och på väg in till Norrköping. På så sätt slapp jag vänta bussen i två timmar, i ställer blev det ett trevligt samtal med ynglingarna i 35 års åldern om hur det var då och hur det är nu.
Nu känner jag ett lugn när båten ligger klar för nästa tur direkt i skärgården. Familje-åtaganden håller kvar mig och Aquila ett par månader innan vi styr mot Ystad och sommarplatsen där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar