torsdag 6 juni 2013

6/6 Nationaldag

Inte har jag märkt något av vår nationaldag i år heller! Fast jag firade i år med sill och mandelpotatis, därtill pilsner. Nubben fick stå över, då min plan var att med sommarbilen, inköpt igår, ta mig till badstranden i Svarte. Fast först gällde båttvätt, klädtvätt, biltvätt och en stund middagsvila på det.

I fjor blev det inte ett endaste dopp i sjön och nu har jag redan klarat av årets första idag. Det var inte så kallt som jag trott, minst 17C i pålandsvinden!

Plötsligt står jag här med en gammal, gammal bil. Det blev så efter att jag tittat på priser på att hyra cykel, att hyra bil. Faktiskt är Pågatågen himla bra och prisvärda, förutsatt att man ska dit dom går, och det ska man ju ibland.
Hoppas skrället håller säsongen ut, annars......??!!

En hel vecka har jag nu legat förtöjd på min sommarplats för året. Galvade schakel och med gummidämpare i tamparna. Det går åt för att klara tryckvågorna från förjorna som ganska ofta passerar pirnockarna här i Ystad.

Om alla stjärnor står rätt ska pågatåget transportera min fru hit på lördag och i tankarna finns vartefter Bornholm.
Vems tankar, frågar du?
Det gäller att invänta lämpliga förutsättningar i väder och vind.

1 kommentar:

  1. Det låter som att du har det skönt Jan-Olov. Det är glädjande. Hoppas ni får en fin resa till Bornholm.

    SvaraRadera