måndag 22 oktober 2012

Autopilot installation pågår

I alla fall förberedande arbeten.
Det var inte bara att byta till nya, då fästen och dimensioner är förändrade. Annat var väl inte att vänta då förra konstruktionen är mer än 30 år gammal, men det ger pyssel. Svarvning av tapp på kvadranten, tillverkning av ny träkonsol för fastsättning av linjärmotorn, samt integrering i bef Seatalk system. Det ger mera kabledragning i redan fulla kanaler.

Hur får man koppla ett Seatalk system?
En kedja av instrument i serie lär vara ok. I någon instruktion beskrivs att även en trädstruktur eller stjärna är ok. I det här fallet blir det en kombination och utan några speciella skarvdon, utan kabeln blir direkt sammankopplad i noderna.
Om nu ansvarig leverantör ger sitt OK?
Det hela innebär åter en djupdykning in i gamla synders kabelnystan, inte nämnvärt förbättrade av mina egna kompletteringar.
SKATBO!

2 kommentarer:

  1. och vi skall göra allt vi kan för att slippa skatbo! Kämpa på så blir det nog bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Föreslår att ni lägger in extra tomrör för framtida kabel.

      Seatalk är bra för det är bara att ansluta i trädstruktur, det har jag fått bekräftat idag. Inga speciella anslutningsdon behövs utan det går att knyta ihop trådarna direkt i bussen.

      Radera