onsdag 3 oktober 2012

Ny autopilot

En komplett ny autopilot bestående av delarna SPX-10 kursdator, St6002manöverpanel, ställdon typ 1 och en fluxgatekompass ska komma inom nån vecka och så börjar installationsmödorna igen. Här syns prylarna, fast det var inte här jag la beställningen.
Det jag inte har bestämt än är om jag ska behålla ställmotorn installerad tills den ger upp och låta den nya vila tills dess eller byta allt mot nytt. Troligen blir det det senare för då vet jag förhoppningsvis var jag är...?!
Allt ska kunna kopplas ihop med Seatalk-bussen emellan enheterna och även mot befintlig instrumentering och befintlig plotter C70. Alltså inget krångel med NMEA-bussen.
Med denna autopilot ska jag kunna köra mot kompasskurs, plotterwaypoint eller vindriktning. Faktiskt osäker om det är sann vind eller relativ vind!
Tyvärr kommer jag inte att kunna göra driftsättning och trimning förrän i tidigast april 2013, känns som en liten evighet dit!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar