torsdag 11 oktober 2012

Uppslukat - tidlös

Gårdagen gick i en fart.
Min tanke var att göra en struktur för ett litet föredrag, som ska bli framöver, om vår resa . Från struktur bar det in i att geotagga de använda bilderna och dom blev flera, för det fick även omfatta dom bilder som jag tycker kan vara kul även för egen del.
Kanske har de flesta idag en liten GPS i sin kamera och då slippar man helt det här momentet med geotaggning, samtidigt kunde jag gruppera bilderna i lite större grupper och därmed få en lite bättre överskådlighet. Kanske vet också många vilket som är det för dagen bästa programmet att använda för ändamålet. Jag fick geotagga, leta på nätet efter program, provköra och rata, för att prova igen.
Med en viss frustration fick jag också konstatera att i ett fall gick det inte att hitta funktionen för att ta bort uppladdade bilder i en viss Google miljö. Det programmet övergav jag direkt!

Efter tolv timmar i går, med avbrott i femton minuter för lunch, så var det klart i gårkväll.
Vilken dag är det? Bäst kolla tidningen, vad står det på den! Torsdag! Visst ja, jag skulle ha städat idag för att ha det undangjort till i morgon, då annat väntar på inretjänstlistan. Nån motionstur blev det inte heller!
Mao helt slukad och inne i resans värld genom fotona!
Det blev en väldigt trevlig dag med återupplevande av både vått o torrt, stort o smått!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar