onsdag 7 augusti 2013

7/8 Bryggsegling Ystad

Snart fjorton dar sen vi kom hit och nu börjar oron, sjön suger utåt, ta tag i mig. Än har vi att göra här en dryg vecka, sen bär det ost-nordvart i sakta mak.

Passande avrundning här blir ett besök på Ystad Tattoo, som går av stapeln den 14 - 17/8, precis som Ironman i Kalmar som går den 17/8, och precis som allt annat höstkul i hela landet som går av stapeln just den helgen, även Augustifest i Norrköping.

Tankar har funnits om torrsättning här i Ystad eller annan nära hamn, alternativ finns. Det skulle inte ställa sig dyrare än att ta upp som vanligt i Herrstaberg, snarare tvärtom. Av olika skäl så blir det ändå upptag där, som vanligt. Jag föredrar att ha båten i Norrköping även denna vinter.

Bilen har jag sålt till firman där jag köpte och den lämnar jag den 16/8. Må den nu fortsätta lika snällt som hittills, låta egenheterna bestå men inte utvecklas till rena lytena!!

Idag tänker vi ta sillalunch i Kåseberga och ta oss opp på topp vid Ale Stenar för att njuta vind o vyer.

Torskfiske har jag varit ut på och då invigt dom nyinförskaffade prylarna, fast gårdagens tur tänkt med svågern fick ställas in pga för mkt vind.

Ett och annat bad blir det också i det nu varma vattnet, dvs förutsatt pålandsvind.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar