onsdag 28 augusti 2013

U265

Det är ingen ubåt ,det är min båtdammsugare, med bra sug trots hög ålder, och det blir allt svårare att få tag på passande påsar. Jakten på nya påsar gav mig 10 km extra cykeltur i stan idag innan City Gross kunde sälja en nyutvecklad påse i fiberduk.

Båten står på land tvättad inne och ute, yttre och inre. Dags för vaxning och så konservering av motorn.

De fina Hellas LED lanternorna som jag köpte för två år sen, har blivit slitna av min framfart och ska nu bytas ut mot likadana igen. Med babords lanterna försökte jag bygga om en sluss i Holland i fjor och med styrbords försökte jag välta en förtöjningsstople i en dansk hamn i år. Inget lyckades!

Loggen har en tendens att visa lägre och lägre värden, nu mellan 10 - 20 % för lite, högre fart större fel.
Dags att byta?!
Till vad?
Ska jag då rensa rent allt gammalt?
Vindinstrumentet bytte jag efter en atmosfärisk urladdning för två år sen till Raymarine ST60+.
Efter montage av nya autopiloten SPX10 fick jag koppla ur gamla ST50+ kompass och Navdata instrumenten. Dom sitter nu "döda" i instrumentpanelen.
Dags att göra en helt ny panel?

Det drar att åka ut till nåt fågeltorn med tuben och bara ta en lugn dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar