lördag 17 maj 2014

17/5 Visby

Idag flaggas det norskt, fast inte här!
Sommaren har kommit till Visby och Gotland, om inte förr så idag. Tempot är lågt och det är skönt att ta allt i maklig takt som det faller sig.
Efter lunchen pressade jag en timma i sittbrunnen, för att sen släpa mig ner och vila middag på det en knapp timma. På det blev det fikapaus och dusch.
Två shoppingvändor har jag gjort idag, bla skaffat en ny värmare som jag hoppas ska orka få värmen ur sig utan att bullra för mycket.
Turistandet har börjat så smått och uteserveringarna har många kunder i linne och shorts. Till och med några gatumusikanter fanns att njuta av. Kanske gjorde även tiggarna det, som satt på sedvanlig plats och på samma maner som på andra orter.
Jag stannar minst till måndag, sen är det vädret som avgör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar