fredag 24 maj 2013

24/5 Byxelkrok - Sandvik

Idag hade jag tänkt gå minst till Borgholm och kanske till Kalmar.
Första titten ut kl0600 gjorde att jag slog det direkt ur hågen. Blåst, regn och tät dimma/dis. Så höll det på hela fm, men fram mot lunch började det lätta, fast kylan hängde kvar, 8 - 9 C.

Efter middagsvilan tog jag en promenad i S riktning, alltså förbi badstranden i Byxelkrok mot Tokenäs. Tillbaka i hamnen satte jag mig på en bänk och bara tittade. Solen bröt igenom och det kändes lite varmare. Kl var 1430, ganska så precis kl1500 passerade Aquila pirnockarna ut ur Byxelkrok hamn med destination Sandvik eller kanske...- vi får se!

Med saxade försegel, 110% fock och kutter, så gick det i mest 6 knop hela tiden, och på tre timmar var vi i Sandvik. Vänlig husbilsägare kom ut i rusket, som det nu hade blivit igen, och hjälpte enmansseglaren att förtöja. Stort tack för det fick han. Jag gick sen direkt till Fiskerian och beställde stekt torsk med pomme, mums gott!

Så blev det ett litet skutt idag i alla fall trots tjurigt väder, som lär fortsätta även framöver.
När man börjar känna sig som en musselodling, då är det bara dags att lossa och glida ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar