onsdag 29 maj 2013

29/5 Kristianopel - Utklippan

Den ena sa si och den andra sa så, om värdet de närmsta två dygnen. Vem lita på?
Jag har ju bunkrat för att klara mig i minst en vecka. Mao så kan jag gå ut till Utklippan och invänta väder så lång tid och ändå går det ingen nöd på mig.
Jag vill dit och så fick det bli!

En fin slör med stadig vind om 10 - 11 m/s, ett rev i storen och full fock gav autopiloten bra förutsättningar att styra. Nu, med mycket dämpad styrning, så sätter sjöarna båten ur kurs, men det gör inget, strax har autopiloten kompenserat på ett lugnt sätt.

Igen, känner jag det!
Jag trivs bäst på alla dom här karga enkla och tysta ställena. Nu är det ju inte så tyst här med en ständigt rullande sjö som bryter mot berg och klippor, därtill ett snattrande på all sjöfågel. Det är ju så att dessa ljud hör in i bilden och därmed är det en del i friden.
I alla fall en dag som idag med klarblå himmel som bär sin sol.

Ingen el i natt - det blir ullsockorna på och ingen glipa i täcket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar