fredag 17 augusti 2012

17/8 Kristianopel - Kalmar

Idag såg jag en säl i den lätt avsökta sjön, som låg närmast stilla i endast svag vind från SW - SO.

Kalmar laddar just nu upp för en Ironmantävling i morgon, Skandinaviens första och enda sägs det. Tidigare har tävlingen hållits som en ordinär Triathlon tävling. Vad rör det sig om då? Jo först simmar dom 3,86 km i Kalmar sund, sen blir det cykling 180,2 km och sen avrundas det hela med en maraton som är 42,195 km. Vinnaren antas göra detta på runt 8 timmar. I år är det 1600 startande, som samtidigt ska ge sig iväg ut i sundet från nån pirarm. Detta sker kl 0700 i morgon och då var det tänkt att min prestation skulle bestå i att ta mig dit och titta.

Med förhoppning om bra väder och kanske tom segelbar vind så har vi tankar om Sandvik på Öland. Det var länge sen vi var där.

Idag har jag gnutt med en dunderblandning med Yes + Ajax och en svamp. Hela båtens däck med alla detaljer. Allt var fullt med salt som växte till större och större kristaller. Det band smuts och vatten/fukt. Hoppas jag fick bort det. Det ser i vart fall bättre ut nu. Hur gör ni som ligger ute i dom salta vattnen länge, ett evigt spolande och sköljande med borstning? För Aquilas del var det frågan om Nordsjö-saltet inget annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar