lördag 18 augusti 2012

18/8 Kalmar - Byxelkrok

Det blev tidig start idag! Redan kl 0530 kokade grötgrytan. Det duger inte att gå på Triathlon utan en stabil frukost före.
Jag är djupt imponerade av dom här killarna och tjejerna i olika åldrar. Olympiaden skulle begränsas till en mångkampstävling. Allt annat kan strykas ur programmet. I synnerhet alla lagsporter.

Kalmar stod på åskadarplats. Jag trodde få skulle vara där och titta. Det var rena folkhavet. En ständig ström av tävlande ut på bryggan, det bara fyllde på. Samtidig start av 1500 startande, vattnet kokade och såg ut att vara fullt av svarta ormar som hoppade. Det var armrörelserna som i våtfdräkt såg så ut. På 16 min hade täten gjort första varvet om 1500m. Jag stannade så jag såg de första kasta sig på cykeln efter att springande ha klätt om till rätt svid inför cyklingen.

När vi senare passerade under bron såg vi ett pärlband av cyklisterna som gjorde en slinga ut på Öland bla.

Målet för dagen var sagt bli Sandvik, men med medsjö, medström och så småningom även medvind, så satsade vi direkt på Byxelkrok istället. Precis före vi gick in i hamnen kom en sydvind och efter ytterligare nån timme vred det till väst för att om ännu nån timme helt bli bleke.

Kalmar stad är duktiga på att göra sin stad intressant och att ta vara på stadens möjligheter, som tex dagens Ironman arrangemang. Synd bara att man måste ha en bräkande man som på jänkar-dialekt skriker ut sina stereotypa fraser i tron att det eldar Åsa-Nesse och hans fru Eulalia. Ta bort det till nästa år. Vi vill ha ärliga raka kommentatorer, som den svenska var idag. Gärna varvat på engelska till förmån för alla gästande deltagare! Av 1500 deltagare var 600 från annat land.

Idag bröts en flera dagar lång följd av soliga dagar med en helmulen och 15 droppar regn.
Vad väntar i morgon.

Mitt Telia vill inte samverka med mig idag, varken mobiltelefon eller det mobila bredbandet, vilket väl är samma system.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar